Zwart borsthaar

De raad van Duitse Sinti en Roma is blij dat Unilever de naam van ‘Zigeunersaus’ verandert in ‘Paprikasaus op Hongaarse wijze’, meldt De Telegraaf.

De krant begint het bericht wat zuurtjes met: “Unilever is het zoveelste bedrijf dat gezwicht is onder druk van een maatschappelijke organisatie”.

Vooralsnog geldt die naamswijziging alleen in Duitsland, maar er hoeft maar één scharensliep met een overdaad aan zwart borsthaar boven een dikke pens en een nek vol gouden kettingen bij zo’n marketingmiepje van het Nederlandse hoofdkantoor ‘aan te kloppen’ en ‘wij’ gaan ook overstag.

In dat geval: maak zelf verse Zigeunersaus.

Veel gezonder.

De dagelijkse ’99 woorden’ worden mede mogelijk gemaakt door vaste maandelijkse donaties (Back me) en/of incidentele giften (voor mevrouw Dijkgraaf), waarvoor mijn dank! (Kopen via mijn partnerlink bij Bol.com wordt ook gewaardeerd)